Voorbereiding reis - tijd terug tot heden .....

02-09-2014 23:39

Dolomieten, maar eerst naar Iseo, bij het gelijknamige meer in B&B Agriturismo Cascina Rossano. Hier blijven we 3 dagen om vervolgens kriskras binnendoor naar Vigo di Fassa te rijden, ca. 30 km ten oosten van Bolzano.

Via de tag NIEUWS kun je lezen en zien hoe de trip verloopt.

Deze informatie is een reis verslag en aangevuld met gemaakte foto's, zelf gemaakte filmpjes met camera gemonteerd op de motor. Ben benieuwd of dat ook in Italie nog wat moois oplevert. Het houdertje lijkt stevig, maar ik heb een deel al vast moeten lijmen. Misschien kukelt het ding er dus onderweg wel ergens af. Zeker als ik ergens per ongeluk offroad moet (niet in de planning :-)).

De planning is al van lang geleden, het idee is m.n. door mij uitgewerkt en hopelijk pakt het dus allemaal goed uit. De routes heen en daar ter plekke, waren in eerste instantie gemaakt voor Garmin. Nu heb ik een Tomtom rider pro (TTR) en zijn de routes eerst omgezet naar Tyre (routering software) en vervolgens nog bewerkt.

Vind dat persoonlijk leuk werk, maar dat zal niet iedereen vinden. Ook ben ik al jaren bezig met het vinden en op 'mijn' kaart zetten van allerlei bergpassen, kloven (gorges), mooie uitzichtspunten etc. Want bergpassen betekent BOCHIES RIJDEN :-) Intussen ook als POI (points of interest) in mijn Tomtom kunnen zetten. Alleen van west-Europa > 5500 bergpassen, waarvan > 95 % met motor te bereiden is in kaart gebracht. Hieronder een voorbeeld van mijn eigen POIs van berg(heuvel)passen op de TTR. Geel zijn passen tot 500m en groen is 500-1000m, zuidelijker zijn veel hogere passen.

DE REIS

Mijn plan was om twee leuke zaken te combineren, nl. met Wineke op vakantie gaan en ook nog met de motor. Aangezien lang reizen achterop voor haar niet hoeft, is gekozen voor de optie dat zij naar Italie vliegt. Vanaf Weeze volgt zij me een paar dagen later naar Bergamo en na een week vliegt ze vanf Treviso (Venetie) weer naar huis. Ik volg dan weer een paar dagen later. Alle overnachting plekken ter plaatse en onderweg zijn besproken (nog niet betaald).

De reis heen per motor gaat in 3 dagdelen, 7 dagen in Noord-Italie en dan weer in 2 of 3 dagen naar huis. Ik kan dus maar zo 2 weken onderweg zijn, ijs en weder dienende.

Vliegtuig natuurlijk ook besproken, net als parkeren op Weeze airport via valetparking, waarbij we voor de optie kozen om de auto te laten oppikken bij de terminal, waarna je dus direct de hal binnenstapt en als je terug komt staat vaak je auto al weer voor de deur, of het duurt hooguit 10 minuten voordat deze weer wordt gebracht. Weinig gesjouw dus.

WEER BERICHT

Augustus was een slechte maand in Noord-Italie. De vooruitzichten voor heenreis redelijk tot goed en in Iseo en Dolomieten niet super met nu en dan iets regen, maar ik denk dat we niet hoeven te klagen. We passen onze evt. ritten er wel op aan en daarbij komt - we bin nie van suker!

MOTOR KLAAR

Ja, vandaag al deels bepakt - routes staan in Tomtom rider en morgenochtend alleen nog ff de zijkoffers er aan plakken, laatste spulletjes in de topkoffer en rijden maar.

Doel DAG 1 - Weiterswiller (F - Elzas)

DAG 2 - Innertkirchen (CH)

DAG 3 - Iseo (I)

De rest zien we dan wel weer.

INFO over Antroposofische verpleegkundige behandeling 

Ook via ons te verkrijgen. Stuur daarvoor even een mail naar ons!

 

Nieuws

13-09-2014 17:27
Met verlaten van Livigno eindigt in feite ook het Dolle Mieten avontuur. Het (Sport)hotel hier is me goed bevallen. Ontbijt ook prima om 7:30. Heb wel wat rusteloos geslapen, o.a. vanwege de mogelijke aanstaande problemen met de motor met 670km in het vooruitzicht. Maar ik voel me wel goed ’s...
12-09-2014 22:11
Voor haar zit het er op. Sterker nog, morgen (zaterdag) mag ze weer aan het werk. We hoefden ons niet te haasten, maar goed ook, want ik heb best onrustig geslapen, o.a. vanwege het omvallen met de motor. Zelfs nog liggen bedenken waar ik de motor het best kon neerzetten. Nog ff gedag gezegd tegen...
11-09-2014 16:27
De dag begon mooi, beetje op tijd opgestaan en gegeten, het was mooi weer. Foto is gemaakt om ca. 8:15, vanuit hotel kamer. De motor (onder afdakje) startte direct. Maar ja, dan moet je hem laten draaien en een plekkie zoeken waar Wineke kan opstappen. Allemaal een soort kinderkopjes en opstappen...
10-09-2014 13:23
Gisteravond toch nog iets vermeldingswaardig; voor het diner was een apperatief met sangria en lekkere hapjes, alsof we qua eten nog te kort zouden komen. Dit was ook een manier om het ijs te breken en we kwamen in gesprek met o.a. 2 Duitse motorstellen. Verder speelde een accordion speler tijdens...
09-09-2014 18:28
Vandaag zou het nog fraai weer zijn, dus dan toch maar het mooiste van de Dolo's eerst. Hoewel uiteindelijk nog iets ingekort, heb ik Wineke toch het mooiste van de Dolo's kunnen laten zien de volgende passen en dito bergen daarbij; Pordoi, Valperalo, Falzerelo, Giau, Fedeia, Sella. In de buurt van...
08-09-2014 18:06
Route weer eens aangepast, want anders zaten we te lang op de motor, kan ik zonder problemen 700km op een dag (binnendoor) op de motor (zeg maar 12 uur). Voor Wineke is na 200km de pap wel een beetje op. Kan me het goed voorstellen, je rijdt wel mee maar niet zelf, dus een hele andere beleving. De...
07-09-2014 17:39
Zondag 7 sep - het beloofde een mooie dag te worden. Dankzij Wineke een extra niet van te voren geplande rondrit naar Gardameer en Brasa Kloof. 9 uur ontbeten, vanaf dat moment begon de bewolking te breken, kortom prima motorweer. Weer mooie stuurweggetjes gerden met fraaie uitzichten. Veel...
06-09-2014 17:36
Geschreven de 9e - ik loop een beetje achter :-) Vanwege de late aankomst gisteravond (de 5e) hebben we lekker door geslapen, nou ja om 8:30 was het welletjes. Ik wist trouwens niet meer zeker of dit nu een B&breakfast was. Dus toch maar even nagevraagd en ja hoor, in een speciaal vrijwel nieuw...
05-09-2014 17:53
Emotie 1: slecht geslapen en het heeft geregend! Na de vervelende ervaring van overboeking heb ik ondanks fijne bed toch niet echt lekker geslapen. Geen ontbijt, dus 8 uur weg. Motor wilde niet eerste keer starten – geen paniek. In zijn vrij gezet en nog eens en ja hij pakte direct. Het had...
04-09-2014 17:33
9 uur op weg na lekker frans (zelf gemaakte jam) ontbijt en leuk gesprek met eigenaresse. Reis ging voorspoedig al was het behoorlijk nevelig bovenop de B500 (Schwarzwaldhohweg ofzoiets). Saaie weg trouwens, met alleen maar lange bochten. Je mag dan wel 100, maar ik vond het niet echt fun ook met...
1 | 2 >>

Contact

Dolomieten R&W 2014 f800st@ymail.com