Iseo - Vigo di Fassa

08-09-2014 18:06

Route weer eens aangepast, want anders zaten we te lang op de motor, kan ik zonder problemen 700km op een dag (binnendoor) op de motor (zeg maar 12 uur). Voor Wineke is na 200km de pap wel een beetje op. Kan me het goed voorstellen, je rijdt wel mee maar niet zelf, dus een hele andere beleving.

De route gaat over Passo Tonale en zou in principe over Passo di Mendolo gaan. De laatste ligt bij Bolzano. Het weer is prima en na ontbijt en afscheid te hebben genomen van Nicola (moeder van Valeria) en haar betaald te hebben. Spullen ingepakt opgeladen. Het was nog even sjorren en de koffers moesten worden uitgeschoven (ze kunnen als het ware worden uitgeklapt voor extra bagage). 

Even langs Iseo meer, om zodoende 10 kilometer tunnel te besparen. Geen lolletje voor motorrijders, althans, voor mij mogen ze gestolen worden.

Wel op weg een lekker koffie onderweg voordat we Passo Tonale overgaan. 

Tonale is een mooie pas en op naar de volgende. Maar wat blijkt, de TTR wil ons de Autostrada oploodsen. Gaan we dus niet doen, dus ff aan de kant. Voor een Italiaanse Busje-chauffeur blijkbaar niet aan de kant genoeg, want vond het nodig om nijdig te claxoneren, terwijl hij er wel 2 keer langs kon.

Afijn - herberekenen binnendoor en toen zat ineens Mendola pas er niet meer in en gingen we niet langs Bolzano. Geen probleem, we gingen over prachtige wegen richting Moena  en zo kwamen we vlot in Vigo aan.

We werden buiten aardig ontvangen door de (oude) moeder van de eigenaresse, waar we ons later aanmelden. Avondeten om 7 uur. Dus lekker tijd om ons op te frissen en vervolgens lekker buiten in de tuin in de zon te gaan zitten. Ik had weer wifi, dus kon weer gaan verhalen :-)

Het eten was super hoor, ik heb nog nooit zo lekker bij een algemeen 3 sterren hotel gegeten - alles vers en veel te veel, waardoor ik 's avonds een beetje het zuur had, gek he .....

Omdat ik 's avonds de route op de TTR zelf heb aangepast, was het iets na 23:30 voordat ik ging snurken.

Contact

Dolomieten R&W 2014 f800st@ymail.com