Zuid en oost waarts - slechte start, nl. omgekukeld bij hotel !

11-09-2014 16:27

De dag begon mooi, beetje op tijd opgestaan en gegeten, het was mooi weer. Foto is gemaakt om ca. 8:15, vanuit hotel kamer.

De motor (onder afdakje) startte direct. Maar ja, dan moet je hem laten draaien en een plekkie zoeken waar Wineke kan opstappen. Allemaal een soort kinderkopjes en opstappen was geen probleem, dat doet ze altijd met uitgeklapte zijstandaard (jiffy). Ik kan nl. dan de motor beter in bedwang houden. Echter, nu stond ik zodanig scheef - eigenlijk een k. plek, dat ik om de jiffy weer in te klappen erg naar rechts moest overhellen. Ook Wineke stak haar been uit, maar het mocht niet baten. Een paar Italianen 3 meter verder op snapten maar niet dat Wineke en ik hun zaten te wenken ons te helpen - Nee hoor, ze stonden ons een beetje schaapachtig toe te lachen en omdat ik de motor niet hield gaf ik per ongeluk gas, sloeg de moter op hol, en daar lagen we. Dit hoort bij motorrijden - t'is niet de 1e keer en ook solo heb ik al verscheidene malen de motor onvrijwillig op z'n zijkant gelegd. Afijn - lullig, zo voel je je ook, maar het hoort er bij. Een en ander kwam dan ook wel doordat ik zo zit te hannisen om de motor vanwege de accu/stroom problemen constant aan de praat moet houden. Edoch, geen schade, ja er zit een deukje extra op de uitlaat. Mijn motor is toch een werkpaard, dus wat boeit het. Het stroom/ccu probleem baart me meer zorgen!

Eenmaal op weg merkte ik dat het eerste uur de motor moeite had om de accu goed te laden, dat zie je aan bijv. een oplichtend waarschuwingslampje van de ABS, het onregelmatig lopen van de motor - die motor is nl. helemaal volgezet met electronica en sensoren en als die niet goed stroom krijgen dan merk je dat dus direct. 

Maar we waren op weg voor een laatste rondje naar Passo San Palegrino, Staulanza, Duran en Rollo. Bij elkaar toch weer 190 km en na San Palegrino een koffiestop gemaakt. Voor deze koffiestop had ik de koplamp losgekoppeld en ik merkte dat de motor beter liep. Wineke vond het eigenlijk maar niets, al dat gedoe, zo vanochtend en steeds met het idee dat je de motor niet aan de praat krijgt. Ik geef haar geen ongelijk !

De plek van de koffiestop .... daar kan je dan toch wel weer een beetje vrolijk van worden!Na deze koffiestop, dacht/hoopte ik dat de motor toch zou starten - nee dus. Maar hier rekening mee gehouden en dus maar weer een helling afgereden en plop, daar deed hij het weer. Gek genoeg voel je nog steeds een onderbuik gevoel van het omvallen. Maar gaandeweg werd het beter.

 

De verwachtte regen bleef uit, pas bij passo Duran druppelde het wat, maar het er blijkbaar eerder al meer geregend, al weer gluk gehad. Op deze pas hebben we gulasch soep gegeten en die werd duur betaald - 17,50 euro voor 2x soep, brood en 1 flesje bronwater. Maar ja, die lui moeten er ook van leven :-).

Mooi berg bij passo DuranWineke had nog geopperd om ergens een ijsje te gaan nemen - een eerste gelegenheid die zich voordeed bleek dicht (siesta ?). Wel waardeloos, want we hadden weer moeite gedaan om de motor weer zodanig aan de kant te krijgen dat Wineke weer veilig kon afstappen. Een heel gepuzzel soms, dus dan is het niet leuk als zo'n zaak dan dicht zit. Dus, hup weer die motor zodanig geplaatst dat Wineke weer kon opstappen en ik veilig de jiffy kon inklappen en gaan. In Moena, ik was eigenlijk verkeerd gereden, vonden we wel een bar/gelateria waar we lekker 3 bolletjes ijs hebben gegeten, in de volle zon.

Terug bij hotel om 15:30 is het wel weer bewolkt en nu 16:45 schijnt hij een beetje tussen de wolken door.
Alweer een mooie dag die qua motorgevoel niet zo zonnig begon ;-)

Morgenvroeg gaan we inpakken en breng ik Wineke naar Treviso (Venetie airport). Dat is 144 km (3 uur rijden). Daarna moet ik nog 305km (6 uur rijden) naar hotel in Livigno. Ik heb ze gewaarschuwd dat ik toch echt kom. Dit na de leuke ervaring in Innertkirchen (CH).

Overigens heeft de motor na de 1e stop geen kuren meer gegeven. Moet wel zeggen dat ik de koplamp weer had losgekoppeld, misschien is dat net dat zetje stroom wat er toe doet met de slecht functionerende stator/dynamo, als dat het is. Ik ga er zeker mee thuiskomen, maar nu nog even niet :-)

 

Contact

Dolomieten R&W 2014 f800st@ymail.com