Iseo rondje 2 - weer - ca. 200 km

07-09-2014 17:39

Zondag 7 sep - het beloofde een mooie dag te worden.

Dankzij Wineke een extra niet van te voren geplande rondrit naar Gardameer en Brasa Kloof. 9 uur ontbeten, vanaf dat moment begon de bewolking te breken, kortom prima motorweer. Weer mooie stuurweggetjes gerden met fraaie uitzichten.

Veel motoren op de weg en eenmaal bij Gardameer zelfs filevorming dus eerst maar terug naar het meer zelf om in Salo een bakkie te doen. Met 23 graden en een beetje wind goed uit te houden. Daarna op weg naar Brasa kloof.

Alhier bij Hotel Panorama gegeten en wat een heerlijke vis-dis werd hier voorgeschoteld voor ons 2'n. Wineke viel bijna van haar stoel van verbazing dat ik dit wilde eten, ben nl. geen vis liefhebber, althans, dat WAS ik :-). Bij een stel naast ons zag ik wat er werd geserveerd, dus dacht ik 'Vooruit dan maar!'. Geen spijt, het was allemaal lekker vers en dus erg lekker op een prachtige plek en lekker weer.

Hotel Panorama - Gardameer en op achtergrond Monte Baldo (niet goed zichtbaar)

Weer verder - Wineke baalt, ze kan niet goed haar houding bepalen op de motor. Ze glijdt nl. steeds naar voren en dat is lastig en vermoeiend. De oplossing blijkt de schapevacht weghalen, die over onder afzonderlijk ‘Airhawk’ kussentjes ligt. Voor mij solo een uitkomst, voor haar dus een ramp dat schaap op mijn zadel! Dus er af gehaald en het was voor beiden een verademing, want als je naar beneden rijdt en je krijgt steeds druk op je polsen, rijdt ook niet lekker. Kortom, prima zo en dat gaf ook weer goede moede voor de opvolgende dagen.

's Avonds weer brood met wat we eerder al gekocht hadden, glaasje wijn er bij (ook ik ..) en weer beetje op tijd naar bed, want op maandag vertrekken we naar Vigo di Fassa. De trip weer een beetje aangepast, waardoor we in 5 uur (pure reistijd) in Vigo kunnen zijn!

Contact

Dolomieten R&W 2014 f800st@ymail.com