Weiterswiller - Innertkirchen (CH)

04-09-2014 17:33

9 uur op weg na lekker frans (zelf gemaakte jam) ontbijt en leuk gesprek met eigenaresse. Reis ging voorspoedig al was het behoorlijk nevelig bovenop de B500 (Schwarzwaldhohweg ofzoiets). Saaie weg trouwens, met alleen maar lange bochten. Je mag dan wel 100, maar ik vond het niet echt fun ook met die mist. Afijn, daarna werd zuid Duitsland een stuk leuker met lekkere kronkelwegen en vlot werd de Zwitserse grens bereikt bij Laufenburg. Daarna een erg saai stuk met weinig mooie bochten en veel stedelijk gebied richting Aarau. Vervolgens werd het vanaf Sursee wel leuker sturen. Het echte werk begon vanaf Glaubenberg (> 1500m) en Brunigpass.

Ergens onderweg - geen idee waar!?

Innertkirchen werd om ca. 18 uur bereikt met verder de hele dag mooi weer. Hotel bleek te zij overboekt. Dat was een behoorlijke frustratie. Alle onderkomens bleken zowat bezet en ik weigerde om ipv 33 euro, 60 euro voor alleen mezelf neer te tellen. Gelukkig wel een Zimmer (frei) gevonden, maar zonder ontbijt (35 euro). Fijn bed dat wel, maar ik wilde dit snel vergeten en dit vergeet ik niet meer Zwitserland!!!!! Bij thuiskomst zal ik hierover contact gaan opnemen met zowel eigenaar als Toerist Ambt. 

De filmpjes zijn best fraai, ik ga ze niet allemaal publiceren.

 

 

Contact

Dolomieten R&W 2014 f800st@ymail.com