In Weiterswiller - prachtige bochten gereden - eerste filmpje ..

03-09-2014 20:53

Vanochtend na een bak koffie en (zelf gemaakte) Tiramisu om ca. 9:25 vertrokken.

Ca. 20:05 aangekomen bij B&B in Weiterswiller. Prachtig heel oud typische Elzas pand en ook van binnen goeddeels bewaard gebleven oude stijl. Ook wifi hier zodoende deze aanvulling. Nog geen contact kunnen krijgen met thuis.

Reis zelf; perfect verlopen, geen enkele miskleun zowel motor- dan wel verkeers-technisch (ook qua rij- en kijktechniek) Ff toelichten - motorrijden heeft alles met balans te maken en rijvaardigheid, als beide in balans zijn en je hebt de nodige ervaring opgedaan, dan kom je er wellicht zonder kleerscheuren af!

Het weer was op zich prima - geen regen, maar wel flink bewolkt in de Eifel en Elzas, daardoor zelfs ergens 14 graden waarmee ik toch wat warmers aantrok.

Onderweg heb ik bewust flink zitten stoeien met de Tomtom, dus rijdend op vooraf gemaakte route, maar ook daar van afgeweken om toch weer via Nideggen en zo de eerste echte kronkelwegen mee te pakken. Toen de knop KRONKELROUTES van de TTR uitgeprobeerd, man, man, dat gaat echt fantastisch in de Eifel en Elzas. De TTR zoekt echt mooie stuurweggetjes en die knoopt'ie dan als het ware aan elkaar. Je bent alleen wel langer onderweg. Paar keer flink moeten omrijden ivm wegopbrekingen, die zelfs met mijn motor niet te nemen waren. Vermoedelijk beseffen de Duitsers ook wel dat er altijd van die motor leiperds zijn die toch er nog langs weten te glippen. Nu dus ff niet!

De filmpjes niet helemaal na mijn zin, want bij het mooiste stuk vandaag, was de batterij al op helaas. Tevens zit er geen geluid bij, dat moet dus anders! Heb dus maar het filmpje van een stukje offroad gelinked.

https://youtu.be/fBIY4Aatex4

Ik wilde nl. een foto maken van een rij enorme energie centrales, zoals je die alleen in Duitsland zo op een rij vind, dat kon dus alleen vanaf deze plek. Zie foto;

Uiteindelijk werd mijn geplande 470km dus ca, 560km en omdat het grotendeels binnendoor en door veel dorpjes gaat, moet je rekenen op ca, 50 km per uur, dat klopt wel ongeveer, ik heb ook nog ca. 80km snelweg gereden.

Voel me goed, beetje moe maar wel voldaan. 

Morgen de trip naar Zwitserland - op papier 427km, zullen er wel een paar bijkomen. Maar ik verwacht ruim voor 7 uur (PM) in Innertkirchen aan te komen. Mogelijk een klein beetje regen in loop van de middag. Te weinig om mijn regenvoering in de broek te ritsen. Anders heb ik voor nood(weer) ook nog een regen overbroek.

Proberen een film te maken over de Grimsel en Furka pas. WORDT VERVOLGD

Ontbijt heb ik gevraagd om ca. 8:15. wil proberen iets na 9 uur op pad te gaan. En weer rustig aan, voor mijn doen dan :-) In dorpies rijd ik sowieso altijd rustig!

Contact

Dolomieten R&W 2014 f800st@ymail.com